A keréktárcsa megvételekor nem szerencsés csakis a külsőt alapul venni, és az esztétikai tulajdonságok szerint dönteni. Nem szabad elfelejteni, hogy a Suzuki Vitara felni a verda szerves részét alkotva, kihat annak a teljesítményére, működésére is.
Ezért is kötelező annak a tárcsának a megvétele, amelyiknek a méretei tökéletesen passzolnak az adott kocsihoz. A névleges átmérő és szélesség fogalmát a legtöbben megértik, azonban az ET sokaknak nagy gondot okoz. A német Einpresstiefe rövidítése ez, ami a palást középvonala és a felfogatási sík közötti távolságot jelenti.
Az átmérővel és szélességgel csak a felni palástjának a méretei kerülnek előtérbe, tehát az a rész, ahova az abroncs felfekszik. De az is nagyon lényeges, hogy a kerékagyra hogyan kerül ez fel. Ekkor jön a képbe a Suzuki Vitara felni ET értéke. Milliméterben mérik ezt, nem úgy, mint a névleges átmérőt és szélességet, ami ugye colban van megadva.
Érdekesség, hogy ez a szám akár negatív is lehet, de csakis abban a ritka esetben, ha a felfogatási síknál kijjebb esik a középvonal. A fontos méreteknél egyszerűbben értelmezhető a felfogatás osztóköre, a középfurat és persze a csavarok száma is. A Suzuki Vitara felni keresésekor és megvételekor is ezt szükséges figyelembe venni. Ugye a csavarok száma a legegyszerűbben megérthető.
A felni osztóköre és középfurata
De akkor pontosan mi is az osztókör? Ezen a képzeletbeli körön vannak a felni lyukainak a középpontjai, amibe ugye a csavarok kerülnek. Utángyártott keréktárcsáknál megeshet, hogy kétféle osztókörhöz is kifúrták a lyukakat. Legtöbbször azonban a négycsavaros felfogatásnál jön ki szépen a nyolc furat.
Furcsa dolog, hogy itt a csavarok felfekvési felületében is észrevehetők bizonyos eltérések. Hogy is van ez? Nos, bizonyos gyártók gömbszerű felülettel illesztik a kerékcsavart, nem pedig sima kúppal. A felni középfurata sem egy komplokált dolog: a nevéhez méltóan a tárcsa középen helyezkedik el és a legfőbb szerepe, hogy központosítsa az agyon a kereket. Az osztókört és ezt a méretet is milliméterben szokás megadni.