Tényleg feledhetetlen egy Mustang élményvezetés

A vezetés olyan tevékenység, ami egyeseknek munka, másoknak kikapcsolódás. Az utakon való közlekedés annyira a mindennapok szerves részévé vált, hogy sokan nem élményként tekintenek rá, hanem valami automatizált dologra. Pedig gondoljunk csak bele, mekkora öröm volt minden kormány mögött eltöltött perc a friss jogosítvánnyal!

A régi érzést visszahozhatja a Mustang élményvezetés. Teljesen más az, amikor a családi autóval a városban gyakran a dugóban araszolunk és sebváltót csak ritkán tesszük 3-nál nagyobb fokozatba. Ellenben, ha egy versenypályán taposhatjuk tövig a gázpedált egy olyan kocsiban, ami szinte felszakítja az aszfaltot, az merőben más hatást vált ki. Ezért is megér minden pénzt egy alkalmi Mustang élményvezetés, aminek során valódi versenyzőnek érezhetjük magunkat.

Típusonként változik a Ford Mustang ár

Amennyiben elég volt egyetlen alkalmi élményvezetés, hogy megnyerje a tetszésünket a márka, akkor nincs más teendő, mint alaposabban utánajárni, miként áll most a Ford Mustang ár. Amit tudni érdemes, hogy sohasem egy autó megvásárlása a fő probléma, bár lehet az, de inkább a fenntartás viszi a költségeket. Az oldtimer vonal nyílván komolyabb befektetést igényel, míg a felspécizett szalonautók könnyebben hozzáférhetőek és még hitelre is a miénk lehet.

7-9 millió Forintért már kapható 10-12 éves modell, de a legnépszerűbb Fastback 5.0 Ford Mustang ár 21-28 milliós értéket képvisel. Létezik elektromos változat is, ami szintén hasonló árfekvésen mozog. A költségek pedig egyre csak kúsznak feljebb az idő múlásával.

Régi autók nem vén autók, vagy igen?

Az oldtimer vonalról már sokan halottak, akárcsak a veterán kocsik fogalmáról. Ezekről annyit lehet biztosra tudni, hogy igazán régi autók, de még mindig működnek és kiváló állapotban vannak. A kor sokat meghatároz, de nem mindent. Alapvetően úgy tartják, hogy a 30 évesnél idősebb típusoknál vehető számításba a neves cím megszerzése.

Azonban, ha azt akarjuk, hogy elismerjék a kedvencünk érdemeit, akkor egy külön minősítésen kell átessen. Ellenkező esetben, a régi autók ugyanazon elbírálás alá kerülnek a vizsgáztatás során, mint a gyártósorról frissen lekerült társaik. A veterán kocsikra viszont más szabályok érvényesek és csak 5 évente kell azokat újból vizsgáztatni. Nem mellesleg pedig, igazán sajátos hangulatot nyújtanak.

Érdemes vigyázni a sportautók beszerzésével

A férfiak életében szinte biztosan eljön az a pillanat, amikor ki akarnak rúgni a hámból és megmutatni a világnak, hogy ők mindenre készek. Ezt szokták életközépi válságnak vagy kapuzárási pániknak nevezni. Ilyenkor kerülnek fókuszba a sportautók. A csillogó kaszni, a nagy lóerő mindig egy státuszszimbólum volt. Neves amerikai és európai gyártók széles kínálatában érhetőek el a patinás négykerekűek, amik tényleg képesek brutális teljesítmény leadására.

A vásárlás előtt azonban sokszor meg kell gondolni, hogy tényleg kell-e ez nekünk? A sportautók igénylik a szabadságot, így a városban araszolni velük nem érdemes. A fogyasztásuk sem éppen baráti és az árúk az egekig szökhet. Amennyiben ki tudjuk vinni a versenypályára alkalmanként, akkor alaposan megjárathatjuk, ami mindenképpen jót tesz a járgánynak.